Hoe start u met het opmaken van een offerte?
Op het dashboard klikt u op de knop nieuwe offerte. Of via de menubalk gaat u naar het offerte overzicht en klikt u op het plusje.
Offerte maken
Producten toevoegen
U kunt een product zoeken op basis van productnummer of op basis van uw voertuig specificaties.
Is uw klant niet zeker over zijn voertuig specificaties? Controleer dan zeker de voertuig afmetingen voordat u de bestelling plaatst via de knop "controleer details". Daarnaast kunt u ook per product verdere details raadplegen.
De weergegeven prijzen zijn brutoprijzen die u naar uw klant kunt communiceren. Eens u de offerte omzet in een bestelling, zult u zien dat uw verdelers-korting nog wordt toegepast.
Eenmaal u producten heeft toegevoegd, kunt u terugkeren naar de offerte met bovenstaande knop. Daar kunt u aantallen aanpassen, producten verwijderen, kortingen toevoegen. Het is ook mogelijk om services zoals montage, verplaatsing en levering toepassen:
- Verplaatsingskost: dit is de verplaatsingskost van de monteur naar montageplaats. Deze kost kan dus enkel aangerekend worden bij het selecteren van een montage.
- Leveringskost: de effectieve leveringskost die mobietec aanrekent voor het leveren van deze producten (afhankelijk van de bestemming).
- Ophaling: wanneer het product wordt opgehaald of de wagen komt tot de leverancier voor montage.
Aangezien dit gaat om uw eigen offerte voor uw klant, heeft u misschien andere prijzen die u wilt communiceren. Daarom geven wij u de mogelijkheid om prijzen voor offertes aan te passen in "mijn prijsinstellingen". Zo kan u bijvoorbeeld uw montageprijzen automatisch laten verschijnen op uw offertes.
*Zie mijn prijsinstellingen voor meer informatie.
Wilt u de offerte nog niet verzenden en later herbekijken, klik dan op concept opslaan. Deze vindt u dan terug in uw offerteoverzicht onder concepten.
U kunt een offerte altijd later aanpassen door op het potloodje te klikken.
Tevreden met uw offerte? Ga naar de volgende stap om uw klantinformatie toe te voegen en de offerte te verzenden.
Offerte verstuurd
Een verstuurde offerte vindt u terug in het overzicht onder 'verstuurd'. De offerte komt bij de klant toe in de mailbox waarop hij deze kan accepteren of afwijzen. Een klant kan de offerte niet afwijzen zonder een opmerking toe te voegen, zodat u steeds op de hoogte bent van de reden.
Klanten kunnen de details van het artikel verkrijgen door in de online offerte op het artikelnummer te klikken.
Offerte geaccepteerd
Wanneer uw klant de offerte goedkeurt, krijgt u dit te zien in het offerteoverzicht onder reactie van de klant. Ook krijgen zowel u als uw klant een bevestiging via email indien u deze notificaties heeft ingesteld.
Wanneer de offerte is goedgekeurd, is het klaar voor de volgende stap: bestelling.